ROCK ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ "ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ"

ROCK ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ "ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ"
ΚΑΘΕ ΠΕΜΠΤΗ 10 ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ

Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

Therion



Μία συνέντευξη με τον Christofer Johnsson, πολυοργανίστα, συνθέτη και mainman των symphonic/operatic metallers THERION, είναι πάντα ενδιαφέρουσα καθώς πάντα έχει κάτι να πει. Για την ακρίβεια, έχει πολλά να πει.


Μπορεί να του κάνεις μία ερώτηση και αυτός να αρχίσει να αναλύει το θέμα της ερώτησης και να μεταπηδάει από το ένα θέμα στο άλλο από μόνος του, κάνοντας ταυτόχρονα τη ζωή του δημοσιογράφου πιο εύκολη αλλά και πιο βαρετή καθώς απλά κρατάς το ακουστικό και το πολύ-πολύ να λες ένα «ναι, ναι» ή να κάνεις κάποιο μικρό σχόλιο χωρίς να διακόπτεις τον οίστρο του κυρίου Johnsson. Έτσι κύλησε και η παρούσα συνέντευξη.

Με νέα στουντιακή δουλειά πλέον οι THERION επανέρχονται στο προσκήνιο, τρία χρόνια μετά το “Gothic kabbalah”. Όπως μας ενημερώνει ο Christofer, αυτό το άλμπουμ ήταν που έπιασε τις μικρότερες πωλήσεις από την εποχή του “Theli”, με κάτι παραπάνω από 50.000 αντίτυπα. Όμως παραμένει μέσα στα πλαίσια που έχουν θέσει οι THERION αλλά και η εταιρία τους Nuclear Blast ώστε να κρατιούνται στο παιχνίδι όντας αξιοπρεπείς και χωρίς να πέφτει ο προϋπολογισμός τους για τις επόμενες στουντιακές δουλειές τους. Φυσικά, τα ηνία στις πωλήσεις κατέχουν τα “Theli” και “Vovin” με τα οποία είχαν κάνει και το μεγάλο μπαμ οι THERION και τα οποία τους έδωσαν την ώθηση που χρειάζονταν ώστε να μπορούν αυτή τη στιγμή να είναι ηγέτες στο είδος τους (παρόλο που παίζουν σχεδόν μόνοι τους στην κατηγορία τους). Όπως και να ?χει, παραξενεύτηκα για την όχι και τόσο μεγάλη αποδοχή του “Gothic kabbalah” δεδομένης της πολύ καλής ποιότητας που το χαρακτήριζε. Η απάντηση βρισκόταν στην αλλαγή πλεύσης των THERION σε ένα πιο pop προσανατολισμό που ήταν πιο ελκυστικός για το κοινό συγκροτημάτων όπως οι EVANESCENCE και WITHIN TEMPTATION, αλλά όχι και για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της μπάντας. Όπως και να ?χει, ο ίδιος ο Christofer ανέφερε ότι αυτό ήταν η έμπνευση της στιγμής, καθώς τα αρχικά πλάνα ήταν άλλα. Από την περίοδο του “Lemuria” και “Sirius B” υπήρχε παραπανίσιο υλικό για δύο ακόμα δίσκους, τους οποίους και είχε στα σκαριά ο Christofer.



Όταν όμως ένας καλλιτέχνης έχει μία επιφοίτηση, δεν πρέπει επ? ουδενί να τον διακόπτεις. Οπότε, μετά το ευχάριστο διάλειμμα του “Gothic kabbalah” και της αντίστοιχης περιοδείας, είχε έρθει η στιγμή να συνεχίσει από εκεί που είχε μείνει. Και εγένετο “Sitra ahra”. Ο Christofer βρήκε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τη διαδικασία να επαναπροσδιορίζει συνθέσεις που είχαν μείνει στο ράφι τόσο καιρό και απλά περίμεναν να έρθει η σειρά τους. Ήταν σίγουρα ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης. Συνήθως ακούς τα συγκροτήματα να αναφέρουν πως μπήκαν στο στούντιο, συνέθεσαν τα κομμάτια και μετά τα ηχογράφησαν κάνοντας κάποιους έξτρα πειραματισμούς επί τόπου. Στην περίπτωση των THERION τα πράγματα δεν ήταν έτσι. Το να προσπαθείς να πάρεις ένα σχεδόν ήδη έτοιμο κομμάτι που έχεις γράψει προ δεκαετίας (ναι, ακόμα και για τόσο παλιά μιλάμε) και να προσπαθείς να το φέρεις στα μέτρα σου του σήμερα δεν είναι και το πιο απλό πράγμα.

Φυσικά δεν ήταν μόνος του ο Christofer. Είχε και τη βοήθεια του φίλου και συνοδοιπόρου του στις περιοδείες των THERION εδώ και χρόνια, Snowy Shaw. Όταν βέβαια του ζήτησα να μου σχολιάσει το όλο σκηνικό με τους DIMMU BORGIR, αρνήθηκε. Σε περίπτωση που δε γνωρίζετε, ο Snowy Shaw είχε αναλάβει το ρόλο αντικατάστασης του ICS Vortex a.k.a. Simen Hestnaes (μπάσο, φωνητικά, ex-BORKNAGAR, ex-ARCTURUS, LAMENTED SOULS), ενώ είχε αποχωρήσει ως περιοδεύον μέλος των THERION, και είχε παίξει αλλά και τραγουδήσει στο νέο δίσκο των Νορβηγών majestic blacksters, αλλά την ημέρα που ανακοινώθηκε επίσημα η συμμετοχή του στους DIMMU BORGIR, ο ίδιος αποχώρησε και επέστρεψε ως περιοδεύον μέλος στους THERION. Πάρε το αυγό και κούρευτο! Παρόλα αυτά, ο Christofer δήλωνε χαρούμενος που θα ξαναείχε τον Shaw στην παρέα του και απέδωσε πιθανό λόγο για την αποχώρησή του από τους DIMMU BORGIR το βαρύ τους πρόγραμμα που θα τον απέτρεπε από το να συμμετάσχει σε όλες τις δραστηριότητες που έχει ή θέλει να αναλάβει.



Πάντως το σίγουρο είναι πως θα τον δούμε από τα μέρη μας, καθώς οι THERION έρχονται προσεχώς στις 19 και 20 Νοεμβρίου για συναυλίες σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα αντίστοιχα και υπόσχονται πάνω από δύο ώρες γεμάτες με μουσική. Ω ναι, οι THERION δεν είναι από τα συγκροτήματα-εργολάβους που παίζουν για 75 λεπτά με το στανιό και μετά φεύγουν αφήνοντας σύξυλο, ανικανοποίητο και εμβρόντητο το κοινό τους, χωρίς σεβασμό. Κι από ό,τι ανέφερε ο Christofer, αυτή τη φορά θα έχουν όλο το σόου μαζί τους. Ο λόγος; Πολύ απλός: τώρα που μπήκε η Βουλγαρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, άνοιξαν τα σύνορα, οπότε θα έρθουν με το tour bus και όλο τον εξοπλισμό τους, σε αντίθεση με παλαιότερες εμφανίσεις τους που έρχονταν με αεροπλάνο κι άρα έπρεπε αναγκαστικά, λόγω εξόδων, να αφήνουν ορισμένα πράγματα πίσω. Ίσως αυτό αποδειχτεί η απαρχή περιοδείες που βλέπουμε μονάχα στην κεντρική Ευρώπη να αρχίσουν να έρχονται ολοκληρωμένες και από τη χώρα μας, με πλήρες σόου και ολοκληρωμένο line up, αντί να βλέπουμε μονάχα το headlining σχήμα κι άντε με το ζόρι και ένα support. Επίσης, καταρρίφθηκε ο μύθος που έλεγε πως τα συγκροτήματα που έρχονται Ελλάδα αεροπορικώς κοστίζουν περισσότερο στο διοργανωτή λόγω των εισιτηρίων και του εξοπλισμού, καθώς το κόστος του tour bus είναι εφάμιλλο. 
Πάντως το αστείο της υπόθεσης είναι ότι πλέον οι αεροπορικές εταιρείες χρεώνουν τόσο πολύ παραπάνω τα έξτρα κιλά στις αποσκευές ώστε όταν έκαναν τους υπολογισμούς τους οι THERION για να πάνε στην Ιαπωνία, συμπέραναν ότι τους συνέφερε περισσότερο να αγοράσουν μία κιθάρα εκεί για τις ανάγκες της συναυλίας και μετά να την καταστρέψουν, παρά να μεταφέρουν δική τους από τη Σουηδία. Περί συναυλιών ο λόγος και τέθηκε το ερώτημα γιατί έχουμε δει τόσες πολλές ζωντανά ηχογραφημένες κυκλοφορίες σε CD και DVD τα τελευταία 10 χρόνια. Μετράνε έξι στούντιο κυκλοφορίες και τέσσερις στο σανίδι. Ο απολογισμός είναι ολίγον τι δυσανάλογος. Η απάντηση του Christofer ήταν σαφέστατη: «Κάθε ζωντανά ηχογραφημένη κυκλοφορία προσφέρει κάτι διαφορετικό στον ακροατή, τόσο μουσικά, καθώς δεν περιέχονται τα ίδια κομμάτια, πλην μερικών εξαιρέσεων που δε μπορούν να απουσιάζουν, αλλά και το γενικό στήσιμο του συγκροτήματος απέχει από το ένα άλμπουμ στο επόμενο. Και δε θα μπαίνανε ποτέ στη διαδικασία να κυκλοφορήσουν κάτι το οποίο ποιοτικά δε θα έπιανε τα στάνταρ τους ή που δε θα αγόραζαν οι ίδιοι ως οπαδοί».
Μάλιστα δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να δούμε προσεχώς και κάποιο live δίσκο που θα συνδυάζει το “Sitra ahra” μαζί με τα “Lemuria” και “Sirius B”.
Οψόμεθα.

Δισκογραφία:
“Of darkness...” (1991)
“Beyond sanctorum” (1992)
“Symphony masses: Ho drakon ho megas” (1993)
“Lepaca kliffoth” (1995)
“Theli” (1996)
“A´arab zaraq - Lucid dreaming” (Συλλογή, 1997)
“Vovin” (1998)
“Deggial” (2000)
“Secret of the runes” (2001)
“Live in Midgard” (Live, 2002)
“Lemuria” (2004)
“Sirius B” (2004)
“Celebrators of becoming - Live in Mexico” (Live, 2006)
“Gothic kabbalah” (2007)
“Live gothic” (Live, 2008)
“The Miskolc experience” (Live, 2009)
“Sitra ahra” (2010)

Σύνθεση:
Thomas Vikstrom: Φωνητικά
Christofer Johnsson: Κιθάρα, Πλήκτρα
Christian Vidal: Κιθάρα
Nalle Pahlsson: Μπάσο
Johan Koleberg: Ντραμς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου